Не нудьгуйте вдома: чим зайнятися у Запоріжжі у червні 2025 року.
Куплено неякісний товар в інтернеті: чи можна повернути без фізичного чека
Події
08 листопада 16:25
Не нудьгуйте вдома: чим зайнятися у Запоріжжі у червні 2025 року. Фото: wallpapers.99px

Питання повернення неякісного товару, придбаного через інтернет-магазин, залишається одним із найактуальніших для українських споживачів. Юрист АО "EvrikaLaw" Андрій Шелих пояснив Vgorode, як діяти, якщо покупка виявилася неякісною, а паперовий чек втрачено.

Які права має споживач

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів", покупець має право на належну якість продукції, її безпеку, достовірну інформацію про товар, а також на відшкодування шкоди, завданої недоліками продукції.

Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Якщо протягом гарантійного строку виявлено недоліки товару, споживач може вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків у розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків.

У випадку істотних недоліків або фальсифікації товару споживач має право вимагати розірвання договору та повернення грошей або заміни товару на аналогічний.

- Істотний недолік – це такий, який робить неможливим використання товару за призначенням, не може бути усунутий або повторно з’являється після ремонту, – пояснив Андрій Шелих.

Чи можна повернути товар без паперового чека

Законодавство не встановлює обов’язкової вимоги мати саме фізичний чек при поверненні неякісного товару. Однак покупець повинен підтвердити факт оплати будь-яким іншим доказом, зокрема:

  • електронним чеком або банківською випискою;
  • скріншотом онлайн-оплати;
  • листуванням із продавцем;
  • накладною або повідомленням про отримання товару.

Також покупець може звернутися до магазину з письмовою заявою на ім’я директора із проханням видати копію товарного чека.

Куди скаржитися, якщо відмовили у поверненні

Якщо продавець відмовляється приймати товар неналежної якості або не реагує на звернення, це вважається порушенням прав споживача. У такому разі варто направити письмову скаргу до Держпродспоживслужби або звернутися до суду.

Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах