Які права має споживач
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів", покупець має право на належну якість продукції, її безпеку, достовірну інформацію про товар, а також на відшкодування шкоди, завданої недоліками продукції.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Якщо протягом гарантійного строку виявлено недоліки товару, споживач може вимагати:
- пропорційного зменшення ціни;
- безоплатного усунення недоліків у розумний строк;
- відшкодування витрат на усунення недоліків.
У випадку істотних недоліків або фальсифікації товару споживач має право вимагати розірвання договору та повернення грошей або заміни товару на аналогічний.
- Істотний недолік – це такий, який робить неможливим використання товару за призначенням, не може бути усунутий або повторно з’являється після ремонту, – пояснив Андрій Шелих.
Чи можна повернути товар без паперового чека
Законодавство не встановлює обов’язкової вимоги мати саме фізичний чек при поверненні неякісного товару. Однак покупець повинен підтвердити факт оплати будь-яким іншим доказом, зокрема:
- електронним чеком або банківською випискою;
- скріншотом онлайн-оплати;
- листуванням із продавцем;
- накладною або повідомленням про отримання товару.
Також покупець може звернутися до магазину з письмовою заявою на ім’я директора із проханням видати копію товарного чека.
Куди скаржитися, якщо відмовили у поверненні
Якщо продавець відмовляється приймати товар неналежної якості або не реагує на звернення, це вважається порушенням прав споживача. У такому разі варто направити письмову скаргу до Держпродспоживслужби або звернутися до суду.